Oppimisympäristöistä

Oppimisympäristöistä [TAOKK opinto-opas 2013]

Oppimisympäristöistä [TAOKK opinto-opas 2013]

Advertisements
Avainsanat: ,

2 thoughts on “Oppimisympäristöistä

  1. tupu2014 sanoo:

    Oppimista tukeva ympäristö (Manninen ym.)
    • mahdollistaa erilaiset toiminnot oppijan taidoista riippuen
    • ohjaa oppijaa
    • tukee sosiaalista vuorovaikutusta
    • suuntaa tarkkaavaisuutta
    • tukee oppijaa pääsemään tasolle, johon yksin ei pääsisi
    • tarjoaa ajattelun tukivälineitä tukien mm. muistamista
    • huomioi oppijan senhetkisen kehitystason.

  2. […] Oppimisympäristön käsite ei ole vielä vakiintunutta, mutta yleisesti käsitteellä kuvataan paikkaa, tilaa, yhteisöä tai toimintatapaa, joka tukee ja edistää oppimista. (Jyväskylän yliopiston Koppa). Suomessa oppimisympäristö-käsite on tullut tutuksi 1990- luvulla, jolloin myös ajatus elinikäisestä oppimisesta vahvistui. (Aksovaara & Maunonen-Eskelinen 2012, 3.) Oppimisympäristöjä voidaan tarkastella eri näkökulmista. Esimerkiksi TAOKK; https://taokk.wordpress.com/2014/02/21/oppimisymparistoista/. […]

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: